Aura, 2003
mészkő, videó
9x32x30 cm, 4'20" loop
A Gombánál és a Fűnél már használt maratásos technikát alkalmaztam, de pontosan felülről készítettem a fényképeket, hogy a környezetet teljesen kizárva csak egy felület jelenjen meg. Ez a vetített felület teljesen absztraktnak hat, a környezet hiánya miatt meghatározhatatlanná válik a fényképezett tárgy mérete, s ez tágíthatja a befogadáskor a lehetséges asszociációk körét. A tényleges tárgy kiállítása azonban egyfajta konfliktust is eredményez a nézőben, amennyiben szembesíti az eredeti arányokkal. A változások láthatóvá tételéhez szükségem volt a fények megváltoztatásához, mert felülről nézve csak kis körök illetve körülöttük nagyobb körök (kráterek) megjelenését lehetett érzékelni. Építettem egy ellipszis alakú ívet a kő köré, amelyen a lámpa állását megváltoztattam minden egyes kép felvételekor, tehát az árnyékok mozgása érteti meg a nézővel a változást. Ez egyfajta időbeli keretet is adott a munkának, "egy nap" alatt nőnek ki a kis pálcikák a kőből. A film hosszát is eszerint igyekeztem megszabni: az eleje és a vége látványosabb, ahogyan az első formák megjelennek, illetve ahogy az árnyékok egyre inkább megnyúlnak, míg a film közepe felé a folyamatos változás érzete mellett sem látható maga a mozgás.